De hartslagmeter van Fitbit: PurePulse

Met de Fibit Surge, Blaze en Charge HR is het mogelijk om je hartslag te meten gedurende een workout. Dit doe je met PurePulse binnen je Fitbit app. Hieronder een overzicht van de toegevoegde waarde van PurePulse van Fitbit.

Calorieën meten

Met de hartslagmeter van PurePulse kun je veel beter je aantal verbrande calorieën monitoren. Sowieso kun je met Fitbit al de calorieën meten die je overdag verbrand, maar gedurende de workout is het met de hartslagmeter een stuk makkelijker en accurater om het aantal calorieën te meten. Met PurePulse in je Fitbit app kun je makkelijk zien wanneer een hoeveel calorieën je hebt verbrand en dit met elkaar vergelijken.

Behoud intensiteit

Behoud de intensiteit van je trainingen door je hartslag in de gaten te houden op het OLED-display van je Fitbit tracker. Met PurePulse is het mogelijk om doelen te stellen wat betreft je hartslag, zodat je in de gewenste intensiteit je training ondergaat. Na de training kun je met PurePulse precies zien hoeveel tijd je in welke hartslag hebt getraind.

Hartslagzones

PurePulse van Fitbit heeft drie simpele hartslagzones waarmee je simpel kunt bijhouden in welke zone je bevindt. Je hebt de volgende zones:

Vetverbranding: Wanneer je in deze zone actief bent train je je uithoudingsvermogen en verbrand je het meeste vet.

Cardio: In deze zone van hoge intensiteit werk je aan je conditie.

Piek: In deze zone ben je bezig om het maximale van je kunnen. Deze zone is geschikt voor gevorderde sporters die interval training doen of hun uithoudingsvermogen willen verbeteren.

Grafieken

Met de Fitbit app kun je precies je hartslag bijhouden gedurende de dag en workouts. Zo kun je met handige grafieken en diagrammen zien hoe je hartslag is op bepaalde momenten van de dag en of hij verbetert naarmate je meer traint. Bijkomend voordeel is dat je ook zo makkelijk stress kunt herkennen.