Fitbit App

Met de Fitbit app kun je alle informatie die je met je Fitbit apparaat meet simpel bijhouden. Overzichtelijk diagrammen en grafieken laten je precies zien wat je activiteiten zijn geweest en wat het resultaat daarvan is. Superhandig natuurlijk, maar wat kun je nu allemaal precies doen met Fitbit en haar app? Bekijk hieronder een handige review en lees wat je allemaal kunt meten en ontdek dat je veel meer informatie kunt halen uit je app dan je waarschijnlijk voor mogelijk had gehouden!

Dagelijkse bezigheden

Fitbit geeft zelf aan dat de app voor elk dagdeel een toegevoegde waarde heeft. Zo kun je kijken of je je dagelijkse doelen voor het aantal stappen, gemaakte afstand, verbrande calorieën en aantal actieve minuten hebt behaald. Daarnaast kun je ook precies de trends bekijken en zien of je vooruitgang boekt of niet. Ook zonder een Fitbit tracker of horloge kun je met je smartphone activiteiten meten als aantal stappen, afstand en verbrande calorieën.

Naast de dagelijkse activiteiten kun je met een Fitbit tracker ook je slaap meten. In de app kun je precies zien hoe goed je geslapen hebt, ook hiervan de trends zien en kun je nieuwe doelen stellen op je slaap te verbeteren.

Wat ovrrigens handig is is dat je meerdere Fitbit trackers kunt toevoegen aan je account, waardoor de app direct herkent als je een andere tracker gebruikt. Dit is erg handig, omdat bijvoorbeeld de Surge meer geschikt is tijdens intensieve workouts terwijl de Zip of One handiger zijn om je normale dag te meten.

Tijdens het sporten

Met de Fitbit app kun je naast je dagelijkse bezigheden ook inzicht krijgen in je prestaties tijdens het (intensief) sporten.

Zo kun je je hardloopsessies verbeteren door je snelheid, tijd en afstand te meten. Tijdens het hardlopen kun je ook je muziek regelen en aanwijzingen instellen. Via een stem hoor je vervolgens wat je snelheid of tijd is, zodat je hier tijdens je hardloopsessie op kunt anticiperen.

Daarnaast kun je al je hardloopsessies en workouts precies terugkijken in de app en zien hoe je je verbetert over de tijd. Wat extra handig is is dat je met de Fitbit app ook kunt zien wat de effecten zijn van je workouts op je prestaties in het dagelijks leven. Ook hiervan kun je met de statistieken zien of je hierin verbetert. De Exercise Calender is hierbij een handig hulpmiddel, omdat je precies kunt zien wat, hoe en wanneer je iets precies hebt gedaan. Door in je kalender de verschillende workouts met elkaar te vergelijken, kun je precies zien of en in welke mate je je verbetert.

Net als met andere sociale media kun je met de Fitbit app een statistiek of selfie delen met je vrienden tijdens je workout. Je foto of statistieken kunnen naar al je vrienden en familie worden gestuurd of welke sociaal netwerk dan ook. Je kunt je vrienden zelfs op de hoogte stellen per mail of sms.

Motivatie en Vrienden

Inspringend op het laatste punt is het sociale aspect van de App erg belangrijk. Zo kun je je vrienden en familie uitdagen, zodat je een ranglijst krijgt met bijvoorbeeld wie de meeste stappen per dag maakt bijvoorbeeld. Dit werkt heel motiverend.

Wat ook motiverend werkt zijn de notificaties van de Fitbit app. Door je notificaties te sturen wordt je extra gestimuleerd om je doelen te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan een pushbericht tijdens het wandelen, waarin staat dat je nog maar 500 stappen hoeft te maken voor je uiteindelijke doel.

Wanneer je uiteindelijk je doel hebt bereikt ontvang je een badge om gemotiveerd te blijven. Deze badges kun je delen met vrienden. Sowieso kun je je vrienden up to date houden met de app door hem te koppelen aan je Facebook account. Via Fitbit kun je zo op Facebook je prestaties en motiverende berichten posten. Zo kun je elkaar ook aansporen en motiveren.

Voeding en gewicht

Naast het feit dat je met Fitbit al je fitnessactiviteiten kunt meten, kun je met Fitbit ook je voeding en gewicht in de gaten houden. Dit is natuurlijk erg handig, omdat het algemeen bekend is dat een combinatie van sport en voeding belangrijk is voor je gezondheid en gewicht.

Door je gewicht in de app regelmatig in te voeren, kun je precies zien welke veranderingen leiden tot gewichtsafname. Met de Aria Wifi Smart Scale kun je zelfs automatisch je gewicht sturen naar je dashboard in de app.

Naast je gewicht is er met de Fitbit app ook de mogelijkheid om je voedingspatroon in bij te houden. Met de app kun je je calorie-inname invoeren en zo dus inzicht krijgen in hoeveel calorieën je eet. Je kunt met een barcode scanner zelfs je maaltijden inscannen en een schatting maken van het aantal calorieën dat een maaltijd bevat.

Naast je voeding kun je in de app ook ingeven hoeveel water je drinkt. Zo kun je voordat je bijvoorbeeld gaat hardlopen of je uitgedroogd kunt raken gedurende je hardloopsessie. Hier kun je dus op inspelen door extra water tot je te nemen voor je geplande workout.

Coaching met Fitbit

Zoals je ziet kun je met de Fitbit app erg veel informatie krijgen over je (sport) activiteiten, gewicht en voedingspatroon. Je hebt zelfs de mogelijkheid tot coaching. Wanneer je doelen instelt kan de app je namelijk coachen om je ideale gewicht te bereiken. Dit hoeft niet zozeer alleen tot gewichtsafname te leiden. Je kunt er immers ook voor kiezen om op hetzelfde gewicht te blijven of wat aan te komen. Voor iedereen heeft de app dus wat wils!